בורים- ציבור-אפרטהייד- ביאור.

נורדאוכשאצל שוקן כתבו את המאמר על גזעים נחותים שנורדאו חשב שיש להכחיד הם כתבו על כך בעניין המוסלמים בארופה של העת הזו, והם יחסו לו סוג של נבואה. מה שהם לא חשבו עליו או לפחות לא כתבו על העניין בעיתון שלהם, הוא שנורדאו דיבר על הכחדת עמים שבאים לשבר מזון בארופה, לפני השואה.

הממסד בישראל דחה את דבריו של קלמן כצנלסון אודות עליונות בני אשכנז ונחיתות יהודים יוצאי ארצות האיסלם, אך בפועל לא העמיד אותו לדין,  קלמן כצנלסון אמר ששפת התורה היא נחותה והיידיש היא שפה עליונה. וכמו שהוא אמר, בסופו של יום השפה המדוברת בישראל היא אינה שפת התורה, למרות שיש בה מילים בעברית. כמשל, המילה ציבור שהוספה לשפה העברית כמו הרבה מילים שנכנסו לשפה ויצרו את השפה המדוברת בישראל, היא מילה נוראה, המילה הנכונה היא קהל עם. העם היהודי בישראל והגר התושב עימנו אינם עמים בורים. יש חשיבות גדולה לשפה לנוכח העובדה שבורא עולם הרס את שפתם של בוני מגדל בבל. החיים והמוות ביד הלשון, ולקרוא לעם בור זה להרוג את רוחו ולשלוט עליו כבור. ואת הפתרון הסופי לתאוסופי של קלמן כצנלסון ונורדאו אנו רואים היום לנוכח הון שלטון תקשורת ובעלי הון ריכוזי שמתפקדים כאלוהים אחרים ואין התנגדות נכונה לתופעה.

אפרטהייד- שוקןאינטל“אפריקאנרים (או בורים) הם הדרום אפריקאים הלבנים הדוברים את שפת האפריקאנס – שפה שהתפתחה מדיאלקט הולנדי. מוצאם בעיקר במהגרים קלוויניסטים מארצות צפון-מערב אירופה (ברובםהולנדים, גרמנים וצרפתים הוגנוטים).
האפריקאנרים ידועים גם כ”בורים” (Boere = איכרים, בשפות הולנדית ואפריקאנס, על שום עיסוקם של ראשוני המתיישבים הלבנים בדרום אפריקה), אם כי היום שגור יותר המונח “אפריקאנרים” לאפיון קבוצה אתנית זו. המונח “אפריקאנר” משמש היום בעיקר לצורך הבחנה בין הלבנים דוברי האנגלית – צאצאי הקולוניאלים הבריטים, לבין דוברי האפריקאנס – צאצאי המתיישבים הבורים המקוריים.” וויקיפדיא.

אפרטהייד ישראל תוכנית

אני מסכימה איתך שוקן שהמדינה- אינה מדינת ישראל, זאת מדינת אפרטהייד. העם יהודי, המדינה לא יהודיה.

נורדאו. קלמן כצנלסון. רייזלה.

.