בצל שדי יתלונן- חודש שנים עשר בשנת שבעים ושתים לקוממיות.

הָשִׁ֣יבָה לִּ֭י שְׂשׂ֣וֹן יִשְׁעֶ֑ךָ וְר֖וּחַ נְדִיבָ֣ה תִסְמְכֵֽנִיתהלים ללמידה ביום התשיעי לחודש.

אחד הגורמים ליציבות של הקהילה היהודית בבבל, הייתה העובדה שהאזור נשלט מהמאה ה-3 ואילך על ידי האימפריה הסאסאנית הפרסית, שמנעה את ניסיונות הפלישה של הביזנטים והערבים, נתנה אוטונומיה דתית ותרבותית ליהודים תחת שלטונה, ובכך יצרה מקום מבטחים עבור יהודי ארץ ישראל הנרדפים, ובעיקר לאחר שהשלטונות הביזנטים ציוו על סגירת הסנהדרין בשנת 363, ורבים מיהודי ארץ ישראל נמלטו ממנה. אחרי חתימת התלמוד, המשיכה היצירה התורנית בבבל לפרוח בראשותם של הסבוראים, ולאחריהם הגאונים, שיצרו ושכללו צורה חדשה של ספרות הלכתית הנקראת ספרות השו”ת, המבטאת את עלייתם של מרכזי תורה במקומות נוספים, כגון ספרד. ראש הקהילה היהודית בבבל, שהיה מוכר כנציג היהודים על ידי השלטונות הפרסיים, נקרא בשם “ראש הגולה” (בארמית: ‘ריש גלותא’).” וויקיפדיא.

“כורדיסטן האיראנית – המכונה בשפה הכורדית Rojhilatê Kurdistanê, הוא החלק המזרחי של כורדיסטן. בשנת 1946 הוקמה הישות הכורדית הסובייטית בתוך איראן, שלא האריכה ימים, לאחר שהופלה על ידי השלטונות באיראן וכאשר הכוחות הסובייטים גורשו ממנה. לפי חוקת הרפובליקה האיסלאמית של איראן, כל המיעוטים רשאים לדבר בשפה שלהם וללמד את שפתם בבתי הספר. באיראן קיים מגוון ספרים בשפה הכורדית ומספר עיתונים כורדים, כמו כן ישנו מחוז שלם בשם “כורדיסטן”.” וויקיפדיא.

“במאה ה-19האימפריה הרוסית החלה להתפשט לכיוון מרכז אסיה במהלך המשחק הגדול והשתלטה בין היתר על טג’יקיסטן. לאחר המהפכה הרוסית בשנת 1917 הממשלה הסובייטית החלה בפעולות שונות של מאבק בדת תוך כדי ניסיון לגרום לתהליך של חילון נרחב בקרב תושבי מרכז אסיה. מוסלמים, יהודים ונוצרים כאחת סבלו מרדיפות דתיות ומסגדיםכנסיות ובתי כנסת רבים נסגרו.

בשנת 1924 הוקמה האוטונומיה הטג’יקית הסובייטית כחלק מרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית האוזבקית אך בשנת 1929 היא הפכה לרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית הטג’יקית. הערים סמרקנד ובוכרה, אף על פי שרוב אוכלוסייתן הם טג’יקים השתייכו לאוטונומיה האוזבקית הסובייטית.” וויקיפדיא.

תבינו, ביבי הוא בן היסטוריון ואבא של חתן תנך.

אני טוענת שה- נו של ביבי זה לא ה- נו שלנו.

וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל-אָבִיו הַֽבֲרָכָה אַחַת הִֽוא-לְךָ אָבִי בָּֽרֲכֵנִי גַם-אָנִי אָבִי וַיִּשָּׂא עֵשָׂו קֹלוֹ וַיֵּֽבְךְּ: וַיַּעַן יִצְחָק אָבִיו וַיֹּאמֶר אֵלָיו הִנֵּה מִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ יִֽהְיֶה מֽוֹשָׁבֶךָ וּמִטַּל הַשָּׁמַיִם מֵעָֽל: וְעַל-חַרְבְּךָ תִֽחְיֶה וְאֶת-אָחִיךָ תַּֽעֲבֹד וְהָיָה כַּֽאֲשֶׁר תָּרִיד וּפָֽרַקְתָּ עֻלּוֹ מֵעַל צַוָּארֶֽךָ  וַיִּשְׂטֹם עֵשָׂו אֶת-יַֽעֲקֹב עַל-הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּֽרֲכוֹ אָבִיו וַיֹּאמֶר עֵשָׂו בְּלִבּוֹ יִקְרְבוּ יְמֵי אֵבֶל אָבִי וְאַֽהַרְגָה אֶת-יַֽעֲקֹב אָחִֽי: בראשית.

מדברי בן של היסטוריון ואב של חתן תנך ועוד…

אָדָם שֵׁת אֱנוֹשׁ: קֵינָן מַהֲלַלְאֵל יָרֶד: חֲנוֹךְ מְתוּשֶׁלַח לָמֶךְ: נֹחַ שֵׁם חָם וָיָפֶת: דברי הימים. ולא אדם קין… ו….

אָדָם שֵׁת אֱנוֹשׁ: קֵינָן מַהֲלַלְאֵל יָרֶד: חֲנוֹךְ מְתוּשֶׁלַח לָמֶךְ: נֹחַ שֵׁם חָם וָיָפֶת: דברי הימים.

בספר דברי הימים כתוב את משך האדם הראשון. מהאדם הראשון והלאה

אפשר לראות שמשך האדם הראשון מתחיל עם שת ואנוש ולא עם קין והבל.

ידוע לכל קין שפך דמו של הבל ומשכך הוא לא כתוב כמשך והדבר ברור למה.

קין לא הומת לאחר ששפך דמו של אחיו אך כמו אחיו גם הוא לא נכנס לספר כמשך של אביו, האדם הראשון.

זאת אומרת לא רק האדם שנשפך דמו יצא מהספר, גם האדם ששפך דם.

כמו PIJAMA..

מכל משבר לומדים גם דברים שלא קשורים למשבר עצמו.

ממגפת הקורונה ניתן ללמוד שאם שר הבריאות יחוקק חוק שמעתה ללא קשר לקורונה, יחויבו מבקרים בבתי חולים לשים מסכה בכניסה לבית החולים ועד ליציאה ממנו, אז הדבר ימנע או יפחית את מקרי המוות ממחלות שמאושפזים נדבקו בהן בעת אשפוזם בבית החולים וזאת ללא קשר למחלה שהגיעו בגללה לבית החולים.

לצד החנויות שנפתחו הבוקר יש חנויות שלא נפתחו. יש חנויות שלא שרדו את המשבר. ההתיחסות לקורונה, היתה כמלחמה. הסיסמאות היו, ביחד ננצח.. עברנו את פרעה … יש להתיחס לעסקים אלה כפצועים בקרב שיש לעזור להם, לתת להם טיפול כמו שאומרים.. שלא ימותו הפצועים…

לא מפקירים פצועים בשטח.

מדברי בן של היסטוריון ואב של חתן תנך ועוד…
תוספי מזון.

בעת זאת אנו עדים לפגיעה באיכות מי השתיה יען כי הרבה ברזים בבתים מוזנים ממי התפלה.

המצב יוצר חוסר במגנזיום והמודעות לדבר מביאה הרבה מאוד אנשים לצרוך מגנזיום כתוסף מזון ללא צורך במרשם רופא.

המודעות לחוסר בחלבון הביאה הרבה אנשים לצרוך חלבונים כתוסף מזון ואת חברות החלב ליצרי מוצרים עתירי חלבון.

אני מציעה לכם להתחיל ליצרי מוצרי מזון עתירי מגנזיום.

כמו כן אנו עדים  לשימוש מוגבר בקולגן כתוסף מזון לשיפור מראה העור.

אני מציעה לכם להתחיל ליצר מוצרים עם קולגן.

משלם השכר קובע את גובה השכר.

תראה, הכסף המופקד בביטוח לאומי הוא כסף שלנו.

השכר לעובדת הסיעוד מטעם ביטוח לאומי הוא שכר שהמפקיד לביטוח לאומי משלם ממה שהוא הפקיד לסועד אותו.

משלם השכר שמגיע לו כ- שלוש עשרה שעות בשבוע עזרה  יקבע כמה שעות הוא רוצה להעסיק אותו ולתת לו שכר של שלוש עשרה שעות. מהכסף שלו הוא יכול להגדיל את שכר המינימום באם ירצה. המשלם בעבור השרות יכול לקבוע שאיכות השירות שווה לשלם בעבור שעה שכר של שעתיים.

הכסף המשולם לבטוח לאומי הוא אינו כסף ששיך למדינה הוא שיך למפקיד הכספים לביטוח לאומי, מקופת תשלומיו הוא צורך עזרה כדי לא להיות לנטל על החברה. או להיות זקוק לתרומות. ושימוש המפקיד גם בדרך כזו היא אינה מעל בכסף של העם. וכסף זה הוא אינו שלל חרם, שדבר כזה מחשיב אותו כמועל בחרם כמו השוטר שהחרים גראס ומכר אותו בטלגראס. 

או כמו עמלות יתר שאישרו השרים למנהלי הפנסיות שלכם.

או כמו אי דרישת ערבות אישית להלוואות שנותן המבורגר לטייקונים מכספים אלה.

הכסף שמנהל המבורגר הוא אינו כסף שלו. הזקן שצורך שרותי סיעוד משלם מכספו שלו.

כשרות סחר.
משילות אב.

האם אתה מוכן שלבנט/ זבולון המר היו ויהיו זכויות אב על ילדך.

וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים: וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים: תהלים.

וַיִּשְׁלַח אַבְרָהָם אֶת-יָדוֹ וַיִּקַּח אֶת-הַמַּֽאֲכֶלֶת לִשְׁחֹט אֶת-בְּנֽוֹ: וַיִּקְרָא אֵלָיו מַלְאַךְ יְהֹוָה מִן-הַשָּׁמַיִם וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם | אַבְרָהָם וַיֹּאמֶר הִנֵּֽנִי: וַיֹּאמֶר אַל-תִּשְׁלַח יָֽדְךָ אֶל-הַנַּעַר וְאַל-תַּעַשׂ לוֹ מְאוּמָה כִּי | עַתָּה יָדַעְתִּי כִּֽי-יְרֵא אֱלֹהִים אַתָּה וְלֹא חָשַׂכְתָּ אֶת-בִּנְךָ אֶת-יְחִֽידְךָ מִמֶּֽנִּי: וַיִּשָּׂא אַבְרָהָם אֶת-עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה-אַיִל אַחַר נֶֽאֱחַז בַּסְּבַךְ בְּקַרְנָיו וַיֵּלֶךְ אַבְרָהָם וַיִּקַּח אֶת-הָאַיִל וַיַּֽעֲלֵהוּ לְעֹלָה תַּחַת בְּנֽוֹ: בראשית.

כָּֽל-הַבְּכוֹר אֲשֶׁר יִוָּלֵד בִּבְקָֽרְךָ וּבְצֹֽאנְךָ הַזָּכָר תַּקְדִּישׁ לַֽיהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תַֽעֲבֹד בִּבְכֹר שׁוֹרֶךָ וְלֹא תָגֹז בְּכוֹר צֹאנֶֽךָ:  לִפְנֵי יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ תֹֽאכְלֶנּוּ שָׁנָה בְשָׁנָה בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר-יִבְחַר יְהֹוָה אַתָּה וּבֵיתֶֽךָ: דברים.

תראה, הרבה אנשים בישראל הושמו בכלא בעבור עוון שאינו נחשב עוון על פי דבר תורה.

כמו מעשן גראס שעשו לו תיק פלילי. 

מהיום הזה הופל על אדם נקי גורל ודין של אדם פושע.

בושה, חוסר יכולת לעבוד בשל אי יכולת לספק למעביד תעודת יושר.

מהמקום הזה נכנס הנקי לעולם הפשע… וגם לקחו לו את ילדיו, את יורשיו. גם של נחלתו וגם של צדקתו ולאנשים שאינם אביהם ניתנה זכות משילות עליהם.

בימי יהושע היתה חלוקת גורלות במשמעות של חלוקת נחלות.

האכלת ציפורים.

לגבי האכלת ציפורים,

מידי פעם אני זורקת את שאריות הלחם לציפורים.

ידוע הדבר שתושבי רחובות מסחרים או שיש בסמוך להם גינות ללקהל העם, מתלוננים על החרא על התריסים והמעקות.

חשבתי על הדבר.

תופעת צואת הציפורים נולדה בעקבות מנהג קבוע של מאכילי ציפורים לאורך שנים, והציפורים באזור למדו הדבר והן באות לאכול פה.

ידוע הדבר שבאזורים אשפה גדולים כמו חיריא, יש הרבה ציפורים מכל הסוגים, אוכלות לחם, אוכלות דגנים ואוכלות בשר כמו העורבים. במקומות אלה יש מספיק מזון לכל הציפורים באזור. הפסקת האכלתן בערים תחזיר את הציפורים בארץ למקומן. ומידי פעם ציפורים יעופו בשמי הערים או ינחתו לך על אדן החלון לרגע.. או על העץ בגינה מול החלון שלך.. אך הן לא יאכלו פה את מירב מזונן ולא ישאירו פה כמויות צואה גדולות במרכזי האכלה. גם מבחינת בריאות הצפור, הדבר נכון לה יותר.

לא משנה איפה אתה זורק את הלחם לציפור, היא תגיע לשם והיא תאכל מהלחם שזרקת, מתוך המקום הזה תזרקו מזון לאשפה.

הדבר מזכיר לי את מאכיל הדגים בים. הוא זורק לחם לדגים לים, הדגים אוכלים כמה שהם יכולים עד שזרמי המים פולטים את הלחם לחוף ואז באות היונים לאכול את הלחם שנפלט לחוף.  

אם אתה לא יכול להשבע בתורה, אל תגיע למקום שדורש ממך שבועת נאמנות בספר התורה וחוקיו.

שיהיה ברור לכל,

גנץ לא יכול להשבע בספר התורה שחברי מפלגתו גם הומואים, אותו הדבר לגבי לפיד ואותו הדבר לדבי ביבי וכל חברי הכנסת שחלק מהיושבים הומואים.

דרעי לא יכול להשבע נאמנות לעם בספר התורה כשהוא יושב בקואלציא ששר המשפטים שלה איש השוכב את שכר משכבי אשה.

שאתה נשבע בספר התורה לברית נאמנות, אתה מחויב לקיים את דבר התורה.

אם אתה לא יכול להשבע בתורה, אל תגיע למקום שדורש ממך שבועת נאמנות בספר התורה וחוקיו.

אותו הדבר לגבי מוסלמים חברים במפלגות שאינן מפלגות ערביות, הם לא יכולים להשבע בקוראן, אותו הדבר לגבי הנוצרים שמקבלים דבר תורה.

בנות מישראל לבני בנים מחוץ לשראל והחוצה מישראל – ובנות מחוץ לישראל לבני בנים ואל ישראל.

וּשְׁלֹשִׁ֤ים בָּנוֹת֙ שִׁלַּ֣ח הַח֔וּצָה וּשְׁלֹשִׁ֣ים בָּנ֔וֹת הֵבִ֥יא לְבָנָ֖יו מִןהַח֑וּץ
.
היו עתות שבני ישראל לקחו בנות מן החוץ, יש עמים שכתוב בברור לא להתחתן איתם, גם הבנים וגם הבנות. אז ברור שיש עמים שמותר להתחתן איתם, גם הבנים וגם הבנות.
לפי הניסוח ברור הדבר ששלושים בנותיו של אבצן הוצאו מישראל והבנות שהובאו לבנים מבחוץ הובאו מחוץ לישראל לישראל.
כך שברור שאשה הולכת עם עמו של בעלה, ואם נתאלמנה מישראל יש לה זכות להשאר עם עמו של בעלה שמת כמו שלמדנו ממקרה רות.