רדיו זמן השלום- חרב היונה.

דבר התוכנית:

מחאה 2 GIF

שמשון ודלילה- תיק שרון יצחק תשובה.

מובי דיק

אם כבר טלנובלה, סואופ אופרה של החיים כמו שאומרים..”העולם במה וכולם שחקנים”. אני מציעה את מובי דיק. “בנוסף על סיפור העלילה, מתאר ישמעאל בפרטי פרטים את כל שלבי הציד של הלווייתן: החל מכלי הנשק, החבלים והסירות והכנתם לשימוש, דרך תפיסת הלווייתן, גרירתו לצד הספינה, ביתורו וחיתוך השומן שלו, ועד לניקוי האונייה לאחר סיום העבודה.” וויקיפדיא. מאוד יהודי. ככתוב: וַיֹּאכְלוּ וַיִּשְׂבְּעוּ מְאֹד; וְתַאֲוָתָם, יָבִא לָהֶם. לֹא-זָרוּ מִתַּאֲוָתָם; עוֹד, אָכְלָם בְּפִיהֶם. וְאַף אֱלֹהִים, עָלָה בָהֶם, וַיַּהֲרֹג, בְּמִשְׁמַנֵּיהֶם; תהלים.

……..

אגב,

אצל פירוז ביפו בשוק, יופי של מסבחה ב- תשעה עשר שקלים. (מעט אחרי שכתבתי את דברי אלה הוא העלה את המחיר).

הבחור מהמסעדה של פירוז כבר לא שם כסאות ושולחנות מחוץ למסעדה. כדי לשים שולחנות וכסאות מחוץ למסעדה צריך לשלם מס לעיריא וצריך לשלם ארנונה בעבור כל השנה. למרות שלא צריך כסאות ושולחנות בחוץ כל השנה, לא ניתן לשלם רק בעבור ימי האביב והקיץ. חולדאי אונס את בעלי העסקים – הכל או כלום.

חבל שעריית TLV שהשתלטה על יפו אונסת מסעדנים לשלם כסף בעבור שימוש באדמת העם היהודי והגר התושב עימנו, ומונעת מהם לשים שני שולחנות וכסאות במדרכה, עריית TLV אונסת את היפואים למכור יקר שהיא דורשת תשלום מאנשים שמוכרים מזון בזול ובכך מנתבת את המסעדנות באזור להיות מסעדות בבעלות עשירים ללקוחות עשירים כדי שהעשירים יהנו מ”האוטנטיות..” ..

האיש העשיר שיושב במסעדה העשירה בדרום העיר לא יכול לייצר את ה”אוטנטיות” של העובדים השריריִם והחסונים והשזופים שאוכלים את הפיתה עם החומוס וחביתת הירק או ה”שקשוקה” והבצל והסחוג בתאבון של אדם שעובד עבודת כַּפָּיִם.

אני, אחרי שראיתי את שני הבחורים החסונים והשריריִם אוכלים אצל פירוז, בא לי התאבון ואכלתי את כל המסבחה, יש אנשים שיעידו שאני  לרוב לא אוכלת את כל המנה של המסבחה הנהוגה בשוק, כשאני ואימי הולכות לאכול פול אנחנו מזמינות מנה אחת לשתינו.

רדיו זמן השלום- שיר השבוע- FAIRUZ.

אני חושבת שפקחי העיר TLV שראשם מזמין תיירים לגן העצמאות וגן החשמל, צריכים לגבות “ארנונה” מהמשתמשים בעבור שימוש בשטח של העם היהודי והגר התושב עימנו.

קרוזינג בחסות ערית TLV

לֹא-יִהְיֶה לְךָ בְּבֵיתְךָ, אֵיפָה וְאֵיפָה: גְּדוֹלָה, וּקְטַנָּה. דברים.

אתה שיודע שמתקיים בשטח הזה- מסחר.

קול בנט-קול ערווה.

אני טוענת שגם SHIRA וגם SARA שבעליהן שכבו עם בעולות בעל, הן אלמנות ולכן הן מותרות לכל אדם. זאת עוד משמעות של דין המוות של אדם ששכב עם בעולת בעל, בעולתו כבר לא בעולתו. ומשכך חנית שכבעולת בעל שכבה עם איש שאינו בעלה לפני שבעלה מת- היא לא אלמנה. 

ברור לכולנו שכעת ברור לגברת ELBERG מה MR’ ELBERG עושה בנסיעות לזכרים בלבד למשחקי הכדור-רגל בלונדון, ברצלונה, וגרמניא..

הוא שר שיר מזמור לאסף שלא ככתוב בתהלים…

IF YOU KNOW WHAT I MEAN…

פעם בימים העתיקים, הארון היה מערה…

לוּלֵי תוֹרָתְךָ, שַׁעֲשֻׁעָי–    אָז, אָבַדְתִּי בְעָנְיִי.

תהלים.

עמוד היום.

בנט.
רדיו זמן השלום- מוסיקה בולגרית- פרק שלישי.
שירה בציבור.

albo

%d7%a0%d7%95%d7%97%d7%99-%d7%99%d7%95%d7%91%d7%9cאני אסביר לך מה לא הבנת יובל,

שאמרת למעשה שהאדון שלך צעק על העובדים והפעיל עליהם כח של עריץ, הרי זה מה שלא בסדר בכל הסיפור..

תגיד לבני שאסור להביא קורבן מארץ נכר.. אסור לקיים שדי תרומות מכספי עושק מיד בני נכר. כך שעושה רושם שתהיה לך בעיא לחלץ אשכנזים מחטאים בארץ נכר.

%d7%9b%d7%95%d7%aa%d7%a8%d7%aa
%d7%a9%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%a9%d7%91%d7%95%d7%a2-2 %d7%a9%d7%99%d7%a8-%d7%94%d7%a9%d7%91%d7%95%d7%a2-3

 

הוא לא ישוב

.

KASH RISHES GIF.אני עבדתי בעיקר בדיר אך היתה עת קצרה שעבדתי ברפת של כפר גלעדי. רק ברפת רואים בהמה שלא יכולה לשאת את כובד העטינים שלה ואתה רואה אותה הולכת ברפת כשהעטינים שלה “מתנדנדים” מצד לצד ופוגעים לה ברגלים האחוריות עד כדי כך שהיא מתקשה ללכת ועושה רושם שעוד רגע העור בחלק העליון של העטינים שלה יקרע..

מסתיר עושר.

ומה אני אומרת לטייקון הממוצע שהחל כבר ללבוש מסתיר עושר,

מר טייקון,
מגיע שלב שעטינך כבר כבדים עליך… יש מצב שיקרעו עטינייך ואז כל החלב יישפך ויש מצב שתחיש צעדיך למכון החליבה.. אתה צריך לראות את ההקלה של הפרה אחרי החליבה.. היא חוזרת להיות כמו פרה צעירה.. הולכת חופשי…

………

%d7%90%d7%a9%d7%9e%d7%94
ADONIS..png
חרא ב'זיבו.
ארבע דקות.

.........

גנדי.

 

אתם יודעים שהרבה מאוד נשים בעולם לא מגיעות לאביונה, לכן המציאו את הויאגרה לנשים. המגמות המסתמנות יוצרות את הסרט של איש ואשה שחברו יחד לצורך התרבות חוזרים הביתה מהעבודה ובערב אחרי שהם סוגרים את הטלויזיא היא לוקחת כדור והוא לוקח כדור וזיון ולישון. 

אלג'יראית פרומו שני.

רדיו זמן השלום- מוסיקה אלג'יראית מרוקאית וטוניסאית- פרומו שלישי..m4a

זה די מעניין שצופים ניצחון להילארי קלינטון. ג’ון לנון אמר שהאשה היא העבד של העבדים, ואם קלינטון “תזכה” בתחרות, יש מצב שזה כמו בשיר ג’ון לנון. אובאמה הוא העבד הנשיא ולאחריו אם יקרה כמו שהצופים צופים, אז האשה, העבד של עבדים תעמוד בעמדת הנשיאים.. יש מצב שציפי מאגפת את בנט משמאל.. מיכה שטרית כתב על כך שיר.. כמו באמריקה, אך הוא כתב זאת בהקשר אחר.. “נדפוק למלך, נדפוק לו בראש, כמו באמריקה..” תסתכלו על העדות של הילארי קלינטון, זאת לא אשה. ולא בגלל שהיא מאיישת תפקיד בכיר שבדרך כלל מיועד לזכרים. זאת לא אשה כי היאא פועלת, עובדת, חושבת במשרה בכירה בקודים זכריים. אם לא הייתה כזאת, היא לא הייתה נמצאתת הייכן שהיא נמצאת, אפילו שהיא אשתו של קלינטון. היא מה שנקרא- סוס טרויאני. היא בוגדת ברוחח הנשית, היא מספקת נחמה כאילו הנה, יש אשה בעמדות בכירות, אך בפועל לא תעשה כלום לשפרר את מעמד הנשים המקופחות בארצה, כמו עם אובאמה, השחור, שהיה סוג של נחמה ללא תועלת. אתם יודעים, זיון ללא הגעה לאביונה.
קלינטון

צפנת פענח.

שוחד.
שוחד...

כשדרעי פשע, הוא ישב בכלא, יענו שילם בעבור עונשו, לכן מגיעה לו הסליחה והמחילה בעבור המעשים שהוא נשפט עליהם. חזרתו לזירת ההנהגה, זירת הפשע, זה כמו אדם שהרג אדם ועובד בסופו של יום כ”עובדת סוציאלית” בבית ההרוג… בדיוק כמו החבר’ה מהישיבה של האנס החבר של דרוקמן..

אלון

נשים טובות. חבל שקבוצת גברים מהציונות הדתית לא הלכו עם אלות וחומר בערה לשרוף את הישיבה של דרוקמן. לבער את הרע מהארץ..

משכב זכר 2

או שאולי בני יעקב חברו לבני שכם שאנס את דינה.. “הרב חיים מאיר דרוקמן (נולד בט”ז בחשוון ה’תרצ”ג, 15 בנובמבר 1932) הוא מחנך ומנהיג ציבור ציוני דתי. מכהן כראש ישיבת אור עציון, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. כיהן כחבר כנסת וסגן שר הדתות. בשנים 2012-2004 כיהן כראש מערך הגיור במשרד ראש הממשלה. חתן פרס ישראל על מפעל חיים לשנת ה’תשע”ב (2012). בתמוז תשע”ה קיבל הרב את פרס היצירה התורנית.” וויקיפדיא.

יהושע פרומו רביעי.

צפניה פרומו שלישי. על הדרך שתים.
 

שמע.

איוב- בראשיתהשיר של מיסיסיפי

צריך לחשוב על העניין מדוע השיר זמן השלום לא הושמע במוסרות כמו שיר השלום של רוטבליט. אני לא יודעת מה דעתכם, לדעתי השיר זמן השלום של דלאל, אבוטבול וקאסם יותר מזמין שלום מהשיר של רוטבליט ורוזנבלום, אני בטוחה שהשיר זמן השלום הוא עדות שמסבירה את הסיבה ליחסים הטובים בין יהודי המזרח למוסלמים בזמן הגלות.
בשיר הלכתי לשכת עבודה של ג'ו עמאר יש בית שמעיד על הקיבוצים שחיפשו עצמם עם מסכת נאורים כשלמעשה נפשם כבהמה נדמתה. הוא אומר שהקיבוצים עשו מהם צחוק. חבל שצינזרו את השיר בהמשך וכיוונו אותו רק כתלונה למוסדות המדינה. מוסדות המדינה לפעמים משמשים ככלי לניגוח כדי שלא יתנגדו לטייקונים וקיבוצים שלמעשה מפעילים את מוסדות המדינה.
ביאור:

ברור לי שמהעליה מארופה לא כולם אשכנזים\כוזרים, בגין ורבין היו מאוד יהודים בעיני, בדיוק כמו שאני בטוחה ששרון יצחק תשובה שנחשב מזרחי-אינו יהודי, הוא ערב רב, הוא לובי כמו מלובביץ'.

חרב היונה

מי שהכי חכמים הם ala pugasheva  (מסתבר ש ala יהודיה שגרה בארץ ועוסקת באומנותה ברוסיא, לא מכירים אותה בארץ למרות שהיא אחת מהיוצרות האהובות ברוסיא במשך הרבה מאוד שנים, אתה לא יכול לומר שאתה לא משמיע את ala במוסרות כי היא שרה ברוסית, אתה משמיע מוסיקה באנגלית וגם צרפתית. אתה לא משמיע את ala כי היא לא מערבית, גם שירי מקור של ויסוצקי, אתה לא משמיע במוסרות) ואנריקו מסיאס. ברור לכולנו שאם אנריקו המזרחי היה מגיע כילד לארץ הוא היה לומד במגמת חרטות באורט חולון כשפתיחה מנהל המשמעת באורט וקבלן בנין היה מקבל אותו כל בוקר בשער לראות אם הוא בתלבושת אחידה, ואם לא הוא היה שולח אותו להעתיק "20 תקנונים"  ו ala הייתה נהיית הקופאית בסופר שפרידמן עושה ממנה צחוק ושלמרות שהיא מרויחה קצת יותר מהמזרחית היא עדיין לא יכולה לאפשר לילדיה ללמוד כמו שלמדו ברוסיא, לראיה הדור השני הרוסי מהעליה של שנות התשעים לפי הספורות הנוצריות, לא מלומד כמו שהיו הוריו ברוסיא.

ala pugasheva

.

 

וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים, אֶת-נֹחַ, וְאֵת כָּל-הַחַיָּה וְאֶת-כָּל-הַבְּהֵמָה, אֲשֶׁר אִתּוֹ בַּתֵּבָה; וַיַּעֲבֵר אֱלֹהִים רוּחַ עַל-הָאָרֶץ, וַיָּשֹׁכּוּ הַמָּיִם וַיִּסָּכְרוּ מַעְיְנֹת תְּהוֹם, וַאֲרֻבֹּת הַשָּׁמָיִם; וַיִּכָּלֵא הַגֶּשֶׁם, מִן-הַשָּׁמָיִם.  וַיָּשֻׁבוּ הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ, הָלוֹךְ וָשׁוֹב; וַיַּחְסְרוּ הַמַּיִם–מִקְצֵה, חֲמִשִּׁים וּמְאַת יוֹם. וַתָּנַח הַתֵּבָה בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, בְּשִׁבְעָה-עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ, עַל, הָרֵי אֲרָרָט. וְהַמַּיִם, הָיוּ הָלוֹךְ וְחָסוֹר, עַד, הַחֹדֶשׁ הָעֲשִׂירִי; בָּעֲשִׂירִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ, נִרְאוּ רָאשֵׁי הֶהָרִים. וַיְהִי, מִקֵּץ אַרְבָּעִים יוֹם; וַיִּפְתַּח נֹחַ, אֶת-חַלּוֹן הַתֵּבָה אֲשֶׁר עָשָׂה. וַיְשַׁלַּח, אֶת-הָעֹרֵב; וַיֵּצֵא יָצוֹא וָשׁוֹב, עַד-יְבֹשֶׁת הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ. וַיְשַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מֵאִתּוֹ–לִרְאוֹת הֲקַלּוּ הַמַּיִם, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה. וְלֹא-מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ לְכַף-רַגְלָהּ, וַתָּשָׁב אֵלָיו אֶל-הַתֵּבָה–כִּי-מַיִם, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ; וַיִּשְׁלַח יָדוֹ וַיִּקָּחֶהָ, וַיָּבֵא אֹתָהּ אֵלָיו אֶל-הַתֵּבָה.

רדיו זמו השלום- מוסיקה מאייסלנד, שבדיא,דנמרק ופינלנד- פרומו חמישי.

וַיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיֹּסֶף שַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מִן-הַתֵּבָה.  וַתָּבֹא אֵלָיו הַיּוֹנָה לְעֵת עֶרֶב, וְהִנֵּה עֲלֵה-זַיִת טָרָף בְּפִיהָ; וַיֵּדַע נֹחַ, כִּי-קַלּוּ הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ. וַיִּיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיְשַׁלַּח, אֶת-הַיּוֹנָה, וְלֹא-יָסְפָה שׁוּב-אֵלָיו, עוֹד.

וַיָּחֶל עוֹד,

וַיֹּסֶף שַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה,

וַיִּיָּחֶל עוֹד,

וְלֹא-יָסְפָה שׁוּב-אֵלָיו, עוֹד.

וַיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיֹּסֶף שַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מִן-הַתֵּבָה.

ברור לכולנו שכולנו בני ובנות נח, אך אחרי פרשת נח- היה את זה:

מגדל בבל/הסללה.

בשפה שמדברים בארץ סביר להניח שהיו אומרים- אחרי שבעה ימים שלח נח עוד פעם את היונה מהתבה..

יש הבדל כל כך מהותי בין שני ה”ניסוחים” כמו שאומרים.

הדרך שאומרים את המשפט בתורה יש בו כל הרבה משמעויות. המילה יחל היא גם מילה שיש בה תוכן, היא מתארת את שבעת הימים כימים שהיו שהחל בהם. ואילו בשפה המדוברת בישראל השבעה ימים מאוד סתמיים.. אחרי שבעה ימים.. מדידת זמן ללא ערך לזמן.

לכן אין ערך לתורה שאינה בשפה העברית.

נכון לעשות הבדלה בין שני הניסוחים, אך לא נכון הדבר לעשות השוואה בין שני הניסוחים.

יאיר לפיד.

טייקון

ספותמה שהטייקון צריך להבין כשהוא צופה באופרה נאבוקו, שהוא לא בצד של מקהלת העבדים העבריים.

מה שצריך הטייקון להבין כשהוא קורא את ההגדה של פסח- שהוא בצד של הפרעונים.

מליארדר 000

מסקנה

בנט כבר התחיל לדבר על הילדה מרהט שתגדל להיות סטיב ג'ובס.. השאלה אם זה טוב שהיא תגדל להיות סטיב ג'ובס, מעניין למה בנט ממשיל את היתכנות ההיות לסטיב ג'ובס.. סטיב ג'ובס מת. לא המתים יהללו-יה.

הרצחת

בנט, אתה לא יכול לחגוג חג פסח עימנו. אתה התנגדת לחוק העסקה ישירה. המסכה ששמת על פניך כשר החינוך אחרי היותך שר כלכלה שהתנגד לחוק העסקה ישירה- אינה אמינה. לעשות חמש ואחר כך 47.. אתה יודע..

רוצח

מלך אביון.

היא ואני

if.

גן עדן

זנות 12

שרמיטצרכני זנות.

אפרטהייד לפידיזם כמשל

בושהאולמרט- בושה.

יום הזכרון של ימי הגאולה

אחרית הימים

יום הזכרון.

איזון עדין.

stand

.

.

אינסטלטור

אתה וודאי יודע שאני מודעת לבעלי הכנף שמגידים הדבר.. זאת ההנחה הבסיסית לכל מה שאני עושה. 

ברור לכולנו ששלמה המלך לא בדה מליבו את בעל הכנף שמגיד לעשיר שמקללים אותו.. אתה יודע שאני יום אחד שלחתי מכתב למה שאתם קוראים חברי כנסת.. וקיללתי את העשיר.. וחבר הכנסת הגיד הדבר לעשיר והעשיר ענה למכתבי זה והאשים אותי שאני לוקחת את העניינים לכיוונים קונספרטיבים הזויים כמו שאומרים.. אז אמרתי לו שמה שקונספרטיבי בעניין הוא שהוא משיב על מכתב ששלחתי לחברי הכנסת... בהמשך אמרתי אם ככה..אז אעשה ככה וככה.. וריכזתי רשימת מיילים של טייקונים והתחלתי לשלוח את מכתבי לחברי הכנסת ביחד עם הטייקונים..
וַיְהִי, מִקֵּץ אַרְבָּעִים יוֹם; וַיִּפְתַּח נֹחַ, אֶת-חַלּוֹן הַתֵּבָה אֲשֶׁר עָשָׂה. וַיְשַׁלַּח, אֶת-הָעֹרֵב; וַיֵּצֵא יָצוֹא וָשׁוֹב, עַד-יְבֹשֶׁת הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ.  וַיְשַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מֵאִתּוֹ--לִרְאוֹת הֲקַלּוּ הַמַּיִם, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה. וְלֹא-מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ לְכַף-רַגְלָהּ, וַתָּשָׁב אֵלָיו אֶל-הַתֵּבָה--כִּי-מַיִם, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ; וַיִּשְׁלַח יָדוֹ וַיִּקָּחֶהָ, וַיָּבֵא אֹתָהּ אֵלָיו אֶל-הַתֵּבָה.  וַיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיֹּסֶף שַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מִן-הַתֵּבָה.  וַתָּבֹא אֵלָיו הַיּוֹנָה לְעֵת עֶרֶב, וְהִנֵּה עֲלֵה-זַיִת טָרָף בְּפִיהָ; וַיֵּדַע נֹחַ, כִּי-קַלּוּ הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ.  וַיִּיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיְשַׁלַּח, אֶת-הַיּוֹנָה, וְלֹא-יָסְפָה שׁוּב-אֵלָיו, עוֹד.

צריך לחשוב על תאור מדידת הזמן בתורה לעיתים מודדים את הזמן כמו בסיפורו של נח שמשך הזמן מתואר עם המילה ויחל..  ולעיתים בשימוש עם המילה מקץ..

וַיְהִי, מִקֵּץ אַרְבָּעִים יוֹם; וַיִּפְתַּח נֹחַ, אֶת-חַלּוֹן הַתֵּבָה אֲשֶׁר עָשָׂה.

וַיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיֹּסֶף שַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מִן-הַתֵּבָה. וַיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיֹּסֶף שַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מִן-הַתֵּבָה.  וַתָּבֹא אֵלָיו הַיּוֹנָה לְעֵת עֶרֶב, וְהִנֵּה עֲלֵה-זַיִת טָרָף בְּפִיהָ; וַיֵּדַע נֹחַ, כִּי-קַלּוּ הַמַּיִם מֵעַל הָאָרֶץ.  וַיִּיָּחֶל עוֹד, שִׁבְעַת יָמִים אֲחֵרִים; וַיְשַׁלַּח, אֶת-הַיּוֹנָה, וְלֹא-יָסְפָה שׁוּב-אֵלָיו, עוֹד.

בפרשת נח השימוש במילה מקץ נעשה לתאר את הזמן של המבול.. והשימוש במילה ויחל נעשה כדי לתאר את הזמן של אחרי המבול.

קלמן כצנלסון

בסופו של יום, השפה המדוברת בישראל, שפת הבורים, שיצרו פרלמן וממשיכיו גם היא לטובה, היא החושך שמאפשר לנו הבדיל בין חושך לאור. קיומו של החושך מאפשר לראות את האור. זה ברור לכולם.

קלאסית פרומו ראשוןאלג'יראית פרומו רביעי

.

 

.